شلوار کتان نوعی شلوار مردانه  نیمه رسمی وکلاسیک محسوب می‌شود. پس قبل از آن‌که در مورد انتخاب کفش صحبت کنیم باید شلوار مناسب خود را انتخاب کرده باشید. رنگ و هارمونی آن را با لباس های دیگر چک کرده و سایز آن نیز مناسب شما باشد. یک شلوار کتان نباید بیش از حد تنگ یا بیش از حد گشاد باشد. هم‌چنین اگر شلوار شما بیش از اندازه بلند باشد ظاهر شمارا شلخته و نامرتب جلوه خواهد داد.

 

شلوارهای کتان را کجا بپوشیم؟

طیف وسیعی از شلوارهای کتان مردانه وجود دارد که امکان استفاده از این شلوار محبوب را در موقعیت های متنوع و فراوان فراهم می‌کند. لذا این شما هستند که باید توانایی خود را در انتخاب و ست کردن این شلوارها در موقعیت های مختلف بسنجید. این سلیقه شخصی شماست که  شلوار مردانه کتان را با کفش کتانی بپوشید یا با کفش رسمی. با تی‌شرت بپوشید یا با پیراهن .

شما باید برحسب موقعیتی که قصد حضور در آن را دارید ترکیب و ست دیگر لباس های خود را با شلوار کتان امتحان کنید. به بیان خلاصه تر این شما هستید که به شلوار کتان هویت رسمی، نیمه رسمی یا غیر رسمی می‌بخشید.

ست کردن زیرکانه کفش با شلوار کتان

این شلوار یک انتخاب بی نظیر برای اسمارت استایل است و ظاهر شما را تمیز، مرتب و اراسته نشان می‌دهد.

از این رو شما میتوانید هر نوع کفشی را اعم از صندل های تابستانه، کفش های بندی آکسفورد، کتانی و بوت را با این شلوار جذاب مردانه ست کنید.

اگر انتخاب شما یک استایل اسپرت است، پیشنهاد ما به شما یک کفش ورزشی سفید است. این کفش به تنهایی بار نیمی از استایل هوشمندانه شما را به دوش خواهد کشید. هم چنین این شلوار با آیتم های مختلف دیگری مانند ژاکت های ورزشی، تی‌شرت وپیراهن آستین کوتاه میتوان ست کرد.

در ادامه به نکات خرید شلوار مردانه میپردازیم .

 

زیباترین و شیک ترین شلوارها شلوار پشمی است که در عین زیبایی نیاز به مراقبت های خاصی دارد . این شلوار جاذب الکتریسیته بوده و ممکن است بعد از مدتی بافت نامناسبی پیدا کند.

برخلاف پارچه قبلی شلوارهایی که از جنس پلی استر هستند به علت بافت پلاستیکی خود به راحتی در ماشین لباسشویی و یا به صورت دستی شسته و راحت خشک میشوند . در رده بعدی شلوارهای فلانل که نوعی پارچه پشمی هستند . این نوع پارچه ها مناسب چهارفصل هستند و همیشه میتوان آن ها را پوشید .

اندازه استاندارد شلوار

شلوار راسته و معمولی بهترین نوع شلوار مردانه هستند که هیچ گاه جایگاه خود را در میان مردان از دست نداده اند . شلوار مردانه باید کاملا متناسب با فرم بدن باشد . به این معنی که یک شلوار هرچقدر گران قیمت و با کیفیت اگر برای شما کوچک یا بزرگ باشد هیچ جذابیتی نخواهد داشت و شما بار دیگر آن را نخواهید پوشید . قبل از خرید شلوار مردانه باید تمامی درزهای آن را بررسی کنید که قابلیت شکافت و تغییر سایز داشته باشد . در غیر این صورت سعی کنید یک سایز بزرگتر را انتخاب کنید .

شلوارهای دست دوزی که به خیاط خود سفارش میدهید در مقایسه با شلوارهای آماده قابل اطمینان تر هستند زیرا با دقت کافی آماده و دوخته میشوند . در دوخت شلوارهای دست دوز به علت نظارت کامل شما دیگر نگرانی چه و دوخت آن ندارید . اما در خرید از فروشگاه ها باید به دقت نوع پارچه و اندازه شلوار را بررسی کنید

 

قد شلوار

اگر قد کوتاه هستید یا اندام چاقی دارید ، هنگام خرید شلوار باید حتما آن را به همراه کفش پرو کنید یا باید لباسی که بیشتر اوقات به تن دارید بهتر است پوشیده باشید تا بدانید اندازه آن مناسب با شما و دیگر لباس هایتان هست یا خیر .

مدل های مختلف شلوار مردانه

شلوار های مردانه  در سه نوع اندامی یا جذب ، دم پا گشاد و راسته دوخته میشوند . شلوار های اندامی بیشتر مناسب افراد لاغر اندام و ورزشکار با اندام ورزیده است تا ظاهر شما را جذاب جلوه دهد .

همچنین اگر چاق هستید بهتر است از شلوار های راسته یا دم پا گشاد استفاده کنید تا بین بالا تنه و پاهای شما تناسب ایجاد شود هر چند این مدل کمی از مد روز به دور است . شلوار های راسته نیز از بالا تا پایین به یک اندازه هستند و مناسب افرادی که تناسب اندام دارند می باشد .

یراق شلوار

زیپ و دکمه شلوار جز یراق شلوار محسوب میشود از این رو میتوانید سلیقه شخصی خود را در آن اعمال کنید . انتخاب نوع شلوار بستگی به سلیقه شخصی شما دارد .

رنگ شلوار

اما جذاب ترین و مهم ترین بحث در انتخاب شلوار برگزیدن رنگ آن است . رنگ شلوار همواره باید تابع هارمونی بالاتنه باشد و عموما رنگ شلوار را با کت و پیراهن و جلیقه ست میکنند . با استفاده از wheelcolor میتوانید رنگ مناسب شلوار را با توجه به رنگ پیراهن خود انتخاب کنید .

منبع: نکاتی مهم برای خرید شلوار مردانه 

چهارشنبه 18 دی 1398
بؤلوملر :